توضیحات:
ادبیات پژوهش و مبانی نظری پیشینه تحقیق و نظریه های خودناتوان سازی
همراه با پیشینه داخلی و خارجی
همراه با پرسشنامه و روایی و پایایی
کاملا مناسب جهت استفاده در فصل دوم پایان نامه و روش تحقیق و سمینار و ....
یک تیر وسه نشان
درقالب word و قابل ویرایش
به همراه منابع داخلی و خارجی علمی معتبر
تعریف مفهومی خودناتوان سازی تحصیلی
خودناتوان سازی یک رفتار یا انتخاب مجموعه ای از عملکرد
تعریف شده است که فرصتی مناسب بوجود می آورد تا افراد شکست را به عوامل خارجی و
موفقیت را به عوامل درونی نسبت دهند( به نقل از رئیسی و دیگران، 1388).
تعریف عملیاتی خود ناتوان سازی تحصیلی
نمره ای است که
دانش آموزان از مجموعه مقیاس های یادگیری سازگار( خرده مقیاس خودناتوان سازی
تحصیلی) میدگلی و همکاران (2001) اقتباس
شده و توسط هاشمی شیخ شبانی(1380) در ایران هنجاریابی شد است.
مبانی نظری پژوهش
خودناتوان سازي
خودناتوانسازی از راهبردهای کمتر شناخته شدهای است
که برای تبیین شکست بهکار
میرود (اسمدروک و همکاران، 2003). این اصطلاح اولین بار توسط برگلاس و جونز
(1978) بهکار رفتهاست.
بهنظر میرسد این راهبرد برای دستکاری باورهای دیگران
بهکار برده میشود (میجلی، آریونکومار و یوردان، 1996). این استراتژی فعال، فرصتها را
برای بیرونی جلوه دادن شکست (من در امتحان شکست خوردم؛ زیرا مریض بودم و نتوانستم
مطالعه کنم) و موفقیت را برای درونی جلوه دادن (من باهوش هستم و برای امتحان زیاد
مطالعه نمیکنم و همیشه هم خوب عمل میکنم) افزایش میدهد (برگلاس و جونز، 1978).
اسمدروک و همکاران (2003)، درتحقیقات خود دو نوع راهبرد خودناتوانسازی را مشخص
کردهاند. نوع اول توسط اکثر مردم مورد استفاده قرار میگیرد و آن زمانی است که
افراد شکست را پیشبینی میکنند و انتظار آن را دارند.